zaterdag 4 juni 2011

Surfsessie zaterdag 4 juni

Arthur
Het was vandaag weer aanpoten. Er waaide een windje van zo' n 5 bft en het zou nog warmer worden de afgelopen dagen worden. Tijd om te surfen dus.Vandaag gingen we naar Zeeland. De Brouwersdam dit keer niet, maar het strandje bij de Grevelingendam. Jammer dat het vlagerig was, maar dat verpeste de dag zeker niet. Met een - iets te klein zeil - heb ik toch af en toe kunnen planeren en zelfs een kleine slingerval gemaakt, maar het was vooral soppen geblazen. Jammer dat ik underpowered was, net als mijn vader. Maar met bloed aan het been, een paar blaren een een verbrande kop thuis komen heb ik volgens mij wel mijn best gedaan.


Grotere kaart weergeven

Nils (geplaatst op het DFS-forum)
Net terug van de Grevelingendam,
Heerlijk weer, niet te druk, niet te veel D...sers. Wink
Na de vlagerige Heeswijk sessie van gisteren om te revalideren de 7.0 opgespannen. Zo hier en daar en zo nu en dan geplanneerd. Zwaar underpowered Sad

Volgens een Belg komt de oostenwind pas aan het einde van de dag goed door.
Hij bleek volledig gelijk te hebben. Na een niet onaangename pauze aan de kant en het helpen van Peter om te voorkomen dat zijn gebroken mast zijn zeil zou beschadigen Sad , trok de wind om vier uur stevig aan.
Nog heerlijk volplanerend een keer of 4-5 op en neer naar Herkingen. Cool Heb ik die spot ook een van dichtbij gezien. In vlagen zelf met de 7.0 aardig werken.
Om een uur of 7 gestopt en moe maar voldaan weer thuis.
Arthur heeft blaren en wat bloed aan zijn been, dus flinke inzet getoond!

Dat 's avonds de oostewind flink doorkomt in zeeland is eigenlijk makkelijk te verklaren m.i. ; overdag werkt de thermische zeewindcirculatie de oostenwind tegen. Wanneer aan het einde van de middag de zonnekracht afneemt, wordt de oostenwind niet meer tegengewerkt door de thermische zeewindcirculatie. Klinkt dit aannemelijk? Rolling Eyes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten