maandag 11 juli 2011

Surfsessie zaterdag 9 juli

Arthur

Zaterdag zou het 5 bft gaan waaien in Zeeland. Tijd dus voor een surfsessie. Voor mij was het alweer een tijdje geleden. We gingen naar de noordzijde van de Brouwersdam > dat betekent dus op zee. Bij ons thuis was het windstil, en op basis van dat weer namen we - wat later bleek - te grote setjes mee. We hadden max. 7.0 zeilen en 150 l.  boards mee naar Zeeland, terwijl men moeite had met een 4.5 (!). Schuimkopjes alom en best harde wind, wel lekker constant. Het zou erg lastig worden met een 4,7 en een 155 liter en mijn vader met de Falcon 125 l. en een 5.2 zeiltje. Het waren wavezeiltjes, dus het moest kunnen... De boards waren te groot. Van surfen is dus het niet echt gekomen.

Voor mij en mijn vader was dit de ongelukssessie van het jaar. Dat vermeld ik niet zomaar: na anderhalf uur op de kant zitten moderen konden we eindelijk beginnen. Eerst mijn setje in het woeste water. Mijn vader probeerde het uit, maar viel een aantal keren hard in het water, waarna de toutjes in de schoothoek los kwamen te zitten. Voor mijn vader was dit ook balen: we waren overpowered en hadden verder niks klieners bij. Op de kant kijkend naar de andere surfers sloeg mijn vader de achterklep van zijn net aangeschafte auto dicht. De sleutel lag nog in de kofferklep... Mijn vader heeft nog een paar baantjes kunnen surfen.

De gezellige bbq tot laat in de avond bij Jurjen van de Emden compenseerde de boel. Lekker gegeten en bij het kampvuurtje gezeten. Dit maakte alles weer goed.

Nils
...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten